Hunter Douglas neemt 3-Form over

HUNTER DOUGLAS NEEMT 3-FORM OVER, FABRIKANT VAN BOUWPRODUCTEN IN DE VERENIGDE STATEN <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Rotterdam, 13 maart 2007 - Hunter Douglas, wereldmarktleider op het gebied van raambekledingproducten (Luxaflex®) en een vooraanstaand fabrikant van bouwproducten (Luxalon®), heeft 3-Form overgenomen, een fabrikant van bouwproducten in de Verenigde Staten.

3-Form is een snelgroeiende pionier op het gebied van decoratieve kunsthars panelen voor toepassing in de bouw. In 2006 had het bedrijf een omzet van USD 48 miljoen en 310 werknemers.

Het bedrijf is gevestigd in Salt Lake City, Verenigde Staten. Het management blijft onveranderd.

Naar verwachting zal de acquisitie de positie van Hunter Douglas op het gebied van bouwproducten wereldwijd versterken.

Hunter Douglas heeft haar hoofdkantoor in Rotterdam en een managementkantoor in Luzern, Zwitserland. De Groep omvat 166 ondernemingen met 65 fabrieken en 101 assemblage­bedrijven in meer dan 100 landen. Hunter Douglas heeft circa 20.000 werknemers en behaalde in 2006 een omzet van USD 2,630 miljard.

De aandelen van Hunter Douglas N.V. worden verhandeld aan Euronext en Deutsche Börse.

Voor nadere informatie:

L. Reijtenbagh